Przejdź do menu Przejdź do treści

PRACOWNICY

dr hab. Artur Fabiś

artur.fabis@up.krakow.pl

arturfabis.wordpress.com

tel.: 12 662 65 99; 12 662 66 0

doktor habilitowany nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Andragog, gerontolog. Koordynator badań statutowych Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie, autor raportów z badań społecznych. Uczestnik kilku międzynarodowych i krajowych projektów badawczych z zakresu uczenia się w dorosłości i w starości. Obecnie adiunkt w Instytucie Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Autor monografii Troski egzystencjalne w starości. Ujecie geragogiczne (2018) (monografia wybitna – nagroda), Edukacja ustawiczna w Szwajcarii (2004), współautor monografii Ludzka starość, Wybrane zagadnienia gerontologii społecznej (2015), Starzenie się i starość w perspektywie pracy socjalnej (2014), Starość w Polsce, aspekty społeczne i edukacyjne (2014), oraz redaktor i współredaktor kilkunastu monografii wieloautorskich i numerów czasopism naukowych. Autor i współautor ponad 50 tekstów w monografiach wieloautorskich oraz w czasopismach naukowych polskich i zagranicznych z zakresu andragogiki i gerontologii. Zainteresowania naukowe koncentruje wokół problematyki dorosłości i starzenia się ze szczególnym uwzględnieniem trosk egzystencjalnych, uczenia się, rozwoju, a także wsparcia i opieki w późnej dorosłości. Współzałożyciel i Vice-prezes Stowarzyszenia Gerontologów Społecznych, założyciel i Redaktor Naczelny Exlibris. Biblioteki Gerontologii Społecznej. Członek Komitetu Redakcyjnego Rocznika Andragogicznego, wieloletni członek Zarządu Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego. Inicjator i organizator kilkunastu konferencji naukowych, w tym cyklu „Zakopiańskich Konferencji Andragogicznych”.

————————————————————————————————————

dr Agnieszka Domagała-Kręcioch

agnieszka.domagala-krecioch@up.krakow.pl

dr nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, pedagog, socjoterapeuta. Swoje zainteresowania naukowe koncentruje wokół przemian w polskiej szkole, ze szczególnym uwzględnieniem szkolnej kultury błędu. Jest członkiem Zespołu Pedagogiki Społecznej Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN, Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego, European Society for Research on the Education of Adults (ESREA), Krakowskiego Stowarzyszenia Pedagogów Praktyków. Od 2015 roku pełni funkcję redaktora tematycznego w naukowym czasopiśmie Kultura i Wychowanie, od 2018 roku współpracuje z Głosem Pedagogicznym. W latach 2017 – 2019 była opiekunem Studenckiego Koła Naukowego Pedagogów w Instytucie Nauk o Wychowaniu. Autorka ponad 60 publikacji. Uczestniczyła w kilku projektach naukowych. Dziekan Uniwersytetu Trzeciego Wieku działającym w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.

————————————————————————————————————

dr Katarzyna Sygulska

katarzyna.sygulska@up.krakow.pl

doktor nauk społecznych – adiunkt w Instytucie Nauk o Wychowaniu (Katedra Pedagogiki Społecznej i Andragogiki). Pedagog, gerontolog, historyk. Ukończyła studia magisterskie z pedagogiki w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, studia podyplomowe z historii w Uniwersytecie Jagiellońskim i studia doktoranckie z pedagogiki w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Uzyskała stopień doktora nauk społecznych (rozprawa pt. Zdarzenia krytyczne jako czynniki kształtujące poczucie jakości życia osób starszych). Posiada doświadczenie w opiece nad osobami starszymi i chorymi. Zainteresowania naukowe: pedagogika społeczna, andragogika, gerontologia, doświadczenia życiowe, zdarzenia krytyczne, kryzysy życiowe, poczucie sensu życia, jakość życia. Autorka i współautorka publikacji naukowych, uczestniczka krajowych i międzynarodowych konferencji, wykonawca w kilku projektach naukowych. Członek Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego. Prowadzone kursy: m. in. pedagogika społeczna, andragogika, warsztaty pracy środowiskowej. Regularnie podnosi swoje kompetencje zawodowe, np.: uczestnictwo w projekcie Power (podniesienie kompetencji dydaktycznych) oraz Letniej Szkole Analizy Danych i Metod Badań Jakościowych. Sekretarz naukowego czasopisma Exlibris Biblioteka Gerontologii Społecznej. Opiekun koła naukowego – Wolontariat Studencki AGAPE. Współpracuje ze środowiskiem, m. in. Bankiem Żywności, na rzecz pomocy innym. Współorganizuje akcje dla osób potrzebujących

————————————————————————————————————

dr inż. Łukasz Tomczyk

lukasz.tomczyk@up.krakow.pl

inżynier informatyki, doktor filozofii PhDr. – specjalność edukacja dorosłych (Uniwersytet Karola w Pradze), doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki (Uniwersytet Pedagogiczny). Recenzent podręczników szkolnych w Ministerstwie Edukacji Narodowej w zakresie technologii informacyjnej (w tym e-podręczników wydanych w ramach projektu systemowego MEN). Recenzent projektów edukacyjnych i badawczych w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego w obszarze edukacji informatycznej i medialnej. Recenzent grantów badawczych dla Słowackiej Akademii Nauk, MNiSW (Granty na badania) oraz Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (Program Operacyjny Inteligentny Rozwój), a także Akademii Nauk w Kazachstanie. Autor i współautor 5 monografii, 120 artykułów recenzowanych (również z listy A, B i C), współredaktor 14 monografii wydanych w Polsce i za granicą. Recenzent artykułów w czasopismach z listy filadelfijskiej oraz notowanych w bazie SCOPUS. Uczestniczył jako prelegent w ponad 80 konferencjach naukowych. Tematyka poruszanych badań i analiz dotyczy: pedagogiki mediów, andragogiki, geragogiki. Posiada doświadczenie w pozyskiwaniu, zarządzaniu, realizacji polskich i międzynarodowych projektów badawczych (fundusz wyszehradzki, polsko-czeskie środki ministerialne, działania PO KL). Obecnie kieruje projektem międzynarodowym Smart Ecosystem for Learning and Inclusion ERA-LAC (finansowanie NCBiR). Członek polskiego zespołu badawczego EU KIDS Online oraz sieci badawczej COST Action CA16207 European Network for Problematic Usage of the Internet. Uczestniczył do tej pory w 16 projektach badawczych. Otrzymał w okresie 2011 – 2014 trzy nagrody indywidualne I stopnia za osiągnięcia naukowe i organizacyjne od Rektora PWSZ w Oświęcimiu oraz wyróżnienie Dziekana Wydziału Pedagogicznego UP dla pracowników z największą liczbą punktów za publikacje w roku akademickim 2015/2016, a także Nagrodę III stopnia Rektora UP. Redaktor naukowy serii „Czech-Polish-Slovak studies in andragogy and social gerontology”. Stypendysta programu Mundus Penta (odbył miesięczny staż w Bośni i Hercegowinie na Uniwersytecie w Sarajewie, gdzie badał zjawisko FOMO). Zrealizował kilkaset godzin wykładów i szkoleń w zakresie profilaktyki zagrożeń elektronicznych w Polsce i zagranicą (Czechy, Słowacja, Chorwacja, Macedonia, Bośnia i Hercegowina, Niemcy). Stypendysta Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w latach 2018-2020 prestiżowe stypendium dla młodych naukowców.

————————————————————————————————————

mgr Katarzyna Zaremba